mandag 20. september 2010

Fremdrift

I går var Pappa i leiligheten og tettet luker på skilleveggene og klargjorde lister, han kommer tilbake i dag. Vi dro også på Byggmax og Maxbo og kikket på parkett bl.a. Byggmax hadde en eikeparkett som så fin ut, ikke så lys som jeg i utgangspunktet hadde planer om, men litt kaldere i fargen enn vanlig innbiller jeg meg. Så ingen av den helt lyse typen på noen av stedene av den typen jeg trodde jeg ville ha.

Ellers mener P at veggene i stua bare bør slipes litt til og males, så jeg gjør et forsøk med det. Skal kjøpe litt grovere pussepapir, så går det nok raskere å få bort tapetlimet. Å bruke gipsplater gir en del utfordringer, bl.a. at det da bygger ut + at platene ikke er helt lange nok til å bruke bare én i høyden og man da må skjøte.

Håper ellers å finne håndtverkere snart, Pappa skulle ringe og snakke med noen, så da blir det fart på sakene:-)

1 kommentar:

  1. Så spennede !!
    Er nok lurt å ikke legge på nye gipsplater. Det blir jo skjøt mellom dem også som må sparkles og pusses.
    Skulle ønske jeg kunne hjelpe til litt, men det har vært veldig travelt i det siste.
    Håper jeg får tid til en Oslo-tur snart, men vi har et stort ved-prosjekt gående. Så kanskje du kan få en del ved når du kommer så langt.
    Ellers er det nok viktig at peisovnen ikke er for stor (høy) slik at den soter i taket. De er jo vannvittig effektive de nye rentbrennende ovnene.
    . . . snakkes. .

    SvarSlett