onsdag 1. september 2010

Glatte vegger

Lurer på om jeg kan bruke noe slikt: veggfornyer

5 kommentarer:

  1. Skal du gjøre dette alene ?
    Skal du slipe ned veggene før du evt. bruker veggfornyer.
    Hva slags vegger var det under Biritapeten?
    Mur eller tre eller plate?
    Og skal du kle veggen med glassfiberstrie som du maler? Da bør du sikkert få lagt plater på veggene først, for evt. treunderlag "lever"og da vil glassfiberstrien ikke bli fin.
    Kanskje jeg kan ta en byhelg i høst og hjelpe deg, for jeg har tapetsert ganske mye gjennom tidene.

    SvarSlett
  2. Endelig kan jeg legge inn kommentar;-)
    Veldig morsomt å se hva du holder på med!

    SvarSlett
  3. Oi!Oi!
    To kommentarer på ti minutter:-)
    Hvis du sender meg mål kan jeg godt knote litt med kjøkkentegning å se hvordan det blir i forhold til plass, med riktige mål..

    SvarSlett
  4. Mamma: tenkte først jeg skulle se hvordan det går å slipe av tapetlimet på veggene. Har en liten slipemaskin. Det er sponplater som er godt sparklet under, men tapetlimet ligger i striper oppå, slik at de blir ganske ruglete. Derfor tenkte jeg kanskje noe sånt som veggfornyeren kunne hjelpe til å glatte ut uten at alt må slipes bort. Har ikke tenkt til å ha glassfiberstrie, vil ha "gips"-aktig helt glatte vegger. Det finnes også tapet egnet for å male over for å få det slik og tynne gipsplater. Har ikke tenkt å gjøre alt selv, setter bort det som er av store jobber, bare litt ivrig:-)

    SvarSlett
  5. Bente: gøy med kommentarer!! Jeg prøvde å fintegne plantegningen med mål i går, ikke helt ferdig, men legger ut så snart den er, vil gjerne ha hjelp! :-)

    SvarSlett